Skoči na vsebino

TOBAČNI IZDELKI

 

Področje oglaševanja in prodaje tobačnih izdelkov ureja Zakon o omejevanju uporabe tobačnih izdelkov (ZOUTI), ki določa ukrepe tako za omejevanje uporabe tobačnih izdelkov kot tudi ukrepe za preprečevanje njihovih škodljivih vplivov na zdravje.

 

ZOUTI prepoveduje vsako sponzoriranje dogodka, dejavnosti ali posameznika ter kakršnokoli neposredno in posredno oglaševanje in promocijo tobaka in tobačnih izdelkov. Prepovedano je tudi oglaševanje izdelkov, ki ne sodijo med tobak in tobačne izdelke, vendar s svojim videzom in namenom uporabe neposredno vzpodbujajo k potrošnji tobaka in tobačnih izdelkov (npr. elektronske cigarete).

 

Izjema je oglaševanje tobačnih izdelkov v obliki in podobi zaščitene blagovne znamke, ki ne omenja in ne prikazuje tobačnega izdelka, njegove embalaže ali njegove uporabe in sicer na priboru za kajenje, v in na poslovnih prostorih gospodarskih družb, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, distribucijo in prodajo tobačnih izdelkov na debelo v skupni površini do 7 m2 ter na zunanjih in notranjih izveskih prodajaln tobačnih izdelkov v skupni površini do 7 m2.

 

Obenem zakon prepoveduje prodajo tobačnih izdelkov osebam, mlajšim od 18 let. Tobačnih izdelkov tudi ne smejo prodajati osebe mlajše od 18 let. Obvestilo o prepovedi prodaje tobačnih izdelkov osebam mlajšim od 18 let mora biti objavljeno na vidnem mestu.

 

 

Slovenski predpisi (Pravno-informacijski sistem RS): 

 

Evropski predpisi (EUR-Lex): 

 

Pogosta vprašanja: