Skoči na vsebino

TURIZEM


Dejavnost organiziranja in prodaje turističnih aranžmajev lahko opravljajo pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki. Pravica do opravljanja teh dejavnosti se pridobi na podlagi licence, ki jo podeljuje Gospodarska zbornica Slovenije. V kolikor je organizator tuje podjetje, prodajalec pa podjetje v Sloveniji, v skladu z določili Zakona o spodbujanju razvoja turizma (ZSRT) velja, da se takšen prodajalec šteje za organizatorja potovanj.


ZSRT v 33. členu določa turistični aranžma kot vnaprej dogovorjeno kombinacijo dveh ali več storitev, ki se jih nudi v prodajo in prodaja po skupni ceni, če storitev traja nepretrgoma več kot 24 ur ali vključuje nastanitev preko noči. Med turistične aranžmaje se šteje tudi potovanje, ki traja manj kot 24 ur (izlet) in ne vsebuje storitve prenočevanja, vključuje pa vnaprej dogovorjeno kombinacijo dveh ali več storitev.


V primeru ugotovljenih nepravilnosti pri izvedbi aranžmaja mora potrošnik že takoj na kraju letovanja opozoriti izvajalca storitve, organizatorja oziroma prodajalca ali lokalnega predstavnika organizatorja oziroma prodajalca, če ta obstaja, na nepravilnosti, da bo kasneje lahko uveljavljal zahtevke. Potrošnik se mora organizatorju potovanja oziroma prodajalcu pritožiti pisno v dveh mesecih po končanem potovanju. Hkrati je potrebno poudariti, da gre za specifične storitve, ki največkrat zahtevajo sodelovanje več podjetij (slovenska agencija mora npr. podatke pridobiti od hotelirja iz tujine) in pregled večjega števila in obsega dokumentacije.

 

 

Slovenski predpisi (Pravno-informacijski sistem RS):


Evropski predpisi (EUR-Lex):


Pogosta vprašanja: