Skoči na vsebino

NOVICA

Zahtevaj račun in sodeluj v nagradni igri

V skladu z Zakonom o davčnem potrjevanju računov, mora prodajalec za dobavo blaga in storitev izdati račun in ga izročiti kupcu. Kupec mora prevzeti račun in ga zadržati neposredno po odhodu iz poslovnega prostora. Obveznost izdaje računa določa že Zakon o varstvu potrošnikov, v skladu s katerim že od leta 1998 velja, da je prodajalec ali izvajalec storitve v skladu s 35. členom dolžan potrošniku izdati račun.

 

Kljub temu se nekateri potrošniki zavestno odpovejo izdaji računa, misleč, da bodo s tem privarčevali, vendar je lahko takšen nakup blaga ali plačila storitve za potrošnika precej dražji, kot bi bil, če bi prejel račun. Če se na blagu pojavi napaka ali pa je bila storitev opravljena nepravilno in potrošnik želi uveljavljati svoje pravice iz naslova reklamacij, ki mu pripadajo po Zakonu o varstvu potrošnikov, potrošnik tako nima dokazila o nakupu, s čimer pa je oteženo, če ne celo onemogočeno uveljavljanje takšnih pravic.

 

Izdan račun tudi omogoča, da po nakupu preverimo pravilnost zaračunanega zneska. Prav gotovo se je vsakomur izmed nas že zgodilo, da je po preverjanju računa ugotovil, da mu je bilo nekaj zaračunano napačno in v takem primeru je z računom pri trgovcu mogoče doseči pravilen obračun.  

 

Z neizdajanjem računov se podpira tudi siva ekonomija ter utaja davkov. Še vedno se potrošniki premalo zavedamo, da neplačani davki škodujejo vsem državljanom, saj se tudi iz plačanih davkov financira naš šolski in zdravstveni sistem in vse druge javne storitve, ki jih državljanom zagotavlja država.

 

Zato pozivamo tako potrošnike kot tudi podjetja, da vsi skupaj vklopimo razum ter zahtevamo račun, hkrati pa lahko s prejetim računom sodelujemo tudi v nagradni igri, v kateri lahko z malo sreče dobimo tudi visoko denarno nagrado. Več o nagradni igri si lahko preberete na http://www.fu.gov.si/mediji/nagradna_igra_vklopi_razum_zahtevaj_racun/ .