Skoči na vsebino

NOVICA

Mali vodnik potrošnikovih pravic – potrošniki moramo znati reči tudi ne!

Se vam je že kdaj zgodilo, da ste pod vtisom predstavitve izdelkov in dogajanja ob sami predstavitvi (brezplačen izlet, kosilo, večerjo ali pa zgolj izjemna prijaznost in ustrežljivost osebja) kupili izdelek, ki ga pred tem niste niti iskali niti potrebovali. Po vrhu pa je bil še precej drag. Zato bi ga seveda radi vrnili prodajalcu. Ali veste kdaj imate od prodajalca pravico zahtevati, da vam vrne plačano kupnino?

 

Potrošniki se moramo zavedati, da podjetja v želji, da bi prodala kar največ blaga ali storitev, uporabljajo različne prodajne metode, ki pri potrošniku vzbudijo nujo po nakupu, četudi ponujanega ne potrebujejo. Zato je potrebno vedeti naslednje!

 

Kadar vas prodajalec povabi na izlet, običajno brezplačen, na kakšno turistično destinacijo ali pa vas povabi na brezplačno kosilo ali večerjo v restavracijo, prodajalec prodaja svoje blago izven njegovih poslovnih prostorov, zato imate v tem primeru posebno pravico – to je pravico do odstopa od pogodbe, ne da bi navajal poseben razlog za to. Kratko in malo si lahko premislite in sporočite prodajalcu, da odstopate od pogodbe in mu vrnete blago, ki ste ga kupili, nazaj. To je potrebno storiti najkasneje v 14 dneh od prejema blaga. Prodajalec pa vam mora najpozneje v 14 dneh od prejema vašega sporočila o odstopu od pogodbe vrniti vsa prejeta plačila.

 

Enako pravico imate tudi v primeru, ko vas prodajalec oziroma njegov predstavnik obišče na vašem domu in vam predstavi izdelek, vi pa pod vtisom celotne predstavitve in prijaznosti ter ustrežljivosti prodajalca kupite izdelek.

 

Prav tako pa vam pravica do odstopa od pogodbe pripada, kadar blago nakupujete v spletnih trgovinah.

 

Kaj pa če se na podlagi prijaznega povabila prodajalca oglasite v njegovih poslovnih prostorih, kjer se po predstavitvi izdelkov in praktičnemu prikazu učinkovanja le-teh, odločite za nakup?

 

Ne glede na to, da ste se v bistvu samo odzvali na povabilo prodajalca, pa prav zaradi tega, ker vas je prodajalec povabil k sebi, v svoj poslovni (prodajni) prostor, tukaj ne gre za poslovanje prodajalca izven njegovih poslovnih prostorov, ki bi vam omogočalo posebno pravico do odstopa od pogodbe. Zato v tem primeru posebne pravice do odstopa od pogodbe nimate. To pomeni, da ne morete prodajalcu, potem ko ste doma ponovno pretehtali svojo odločitev, vrniti blaga in zahtevati vračilo plačane kupnine. Odločitev o tem, ali vam bo prodajalec omogočil odstop od pogodbe in vam vrnil plačani znesek je namreč odvisna od njegove dobre volje.

 

Zato vam svetujemo, da ste pozorni na to, kje se odvija predstavitev izdelkov (v poslovnih prostorih prodajalca ali zunaj njih).

 

Poleg tega pa svetujemo, da ste tudi v primerih, ko imate zaradi posebnih okoliščin sklepanja pogodbe (izven poslovnih prostorov ali preko spleta ali morebiti na vašem domu) posebno pravico do odstopa od pogodbe, preudarni pri nakupu blaga ali storitev, da svojo odločitev sprejemate upoštevaje svoje finančne zmožnosti ter ob zavedanju posledic svojih ravnanj.

 

Pri tem ni odveč omeniti, da se moramo potrošniki prav zaradi novih metod prodaje blaga, kjer prodajalci ne naslavljajo samo naših obstoječih potreb in želja, pač pa v bistvu že sami ustvarjajo potrebo po nakupu določenega blaga, naučiti mamljivi ponudbi prodajalcev reči tudi ne!