Skoči na vsebino

NOVICA

Mali vodnik potrošnikovih pravic - REKLAMACIJE TURISTIČNIH ARANŽMAJEV

Komaj smo čakali, da se odpravimo na zaslužen dopust v tujino. Aranžma smo rezervirali preko agencije in se prepustili razvajanju. Ko pa smo po pristanku na otoku prispeli v hotel, pa so se kar vrstila razočaranja. Oprema v hotelu ni bila čisto nova, na plaži, do katere smo morali prečkati mostiček, je bilo potrebno plačati za ležalnike in senčnik, saj ni bilo nobene naravne sence, hrana v hotelu pa je bila večinoma enolična. Za hotel s štirimi zvezdicami smo pričakovali več. Kaj naj po vrnitvi z dopusta storimo?

 

Potrošnik mora že takoj na kraju letovanja opozoriti izvajalca storitve, organizatorja oz. prodajalca ali lokalnega predstavnika organizatorja oz. prodajalca, če ta obstaja, na nepravilnosti, da bo kasneje lahko uveljavljal zahtevke. Potrošnik se mora organizatorju potovanja oziroma prodajalcu pritožiti pisno v dveh mesecih po končanem potovanju.

 

Glede napak, ki se pojavijo med izvajanjem pogodbe, torej na kraju počitnikovanja, in le-te tudi niso odpravljene na kraju samem, lahko potrošnik zaradi nepopolno ali nekakovostno opravljenih storitev uveljavlja sorazmerno znižanje cene po končanem potovanju. Če sta obseg ali kakovost opravljenih storitev bistveno odstopala od obsega ali kakovosti storitev, ki sta bila določena v potrdilu ali pogodbi o potovanju, je potrošnik upravičen do vračila celotnega vplačanega zneska. V obeh primerih se mora, kot že navedeno, potrošnik organizatorju potovanja oz. prodajalcu pritožiti pisno v dveh mesecih po končanem potovanju.

 

Pri tem je potrebno poudariti, da gre za specifične storitve, ki največkrat zahtevajo sodelovanje več podjetij (slovenska agencija mora npr. podatke pridobiti od hotelirja iz tujine) in pregled večjega števila in obsega dokumentacije. 

 

Potrošniki morajo seveda pred sklenitvijo pogodbe prebrati tudi splošne pogoje turistične agencije, ki morajo potrošnika informirati o vseh zakonsko določenih pravicah in obveznostih tako podjetja kot tudi potrošnika. Prav tako se morajo zavedati, da lokalne kategorije posameznih držav ni mogoče primerjati med seboj in da npr. 4 zvezdice za hotel v Sloveniji in za hotel v neki drugi državi niso kompatibilne. Pri notranji opremi sobe, izgledu, ponudbi hrane, okolici, je tako prisotna subjektivna ocena posameznika, ki pa seveda ne vpliva na lokalno priznano kategorijo in morebitno nepravilnost pri izvedbi aranžmaja.

 

V kolikor ima potrošnik kakšne posebne želje, npr. glede dodatnega ležišča, velikosti in podobno, je prav, da o tem seznani prodajalca, saj bo v nasprotnem primeru težko govoriti o morebitni stvarni napaki.

 

Glede same predstavitve v katalogih, prospektih ter drugem reklamnem in informativnem gradivu, ki se nanašajo na turistične aranžmaje, ceno ali kakršne koli pogodbene pogoje turističnih aranžmajev in jih organizator potovanja ali prodajalec posreduje potrošniku, pa velja, da le-ti ne smejo vsebovati neresničnih ali zavajajočih informacij. Med drugim to velja tudi za vrsto in kraj nastanitve, lokacijo, turistično kategorijo, ki jo priznava država, v kateri se nudi storitev, stopnjo kakovosti nastanitve in njenih glavne značilnosti.

 

Potrošnikom predlagamo, da preden se odločijo za nakup pri posamezni turističnih agenciji, preverijo ponudbo tudi iz drugih obstoječih virov, prav tako je danes na voljo kar nekaj spletnih portalov, kjer potrošniki izmenjujejo mnenja in podajajo pripombe ter pohvale tako za posamezne hotele kot tudi samo lokacijo in ostalo ponudbo v posameznem kraju. Predvsem pa je dobro, da poznajo navade in kulturo države, v katero potujejo. Pri vseh informacijah, ki so na voljo, to ne bi smelo predstavljati težave.