Skoči na vsebino

NOVICA

Spletna prevara – prodaja kreme BeezMax

Tržni inšpektorat RS je bil ponovno obveščen o sumljivi spletni strani, preko katere se vrši prodaja kreme BeezMax (http://www.beezmax.com/si-official-s3-tt/index.php).

Da gre za sumljive spletne strani oziroma najverjetneje spletno prevaro, je mogoče posumiti, ker se na spletni strani pojavljajo naslednje informacije: 
- kot ponudnik je navedeno podjetje iz ZDA;
- navedena je telefonska številka, ki na prvi pogled daje vtis, da gre za telefonsko številko slovenskega ponudnika, vendar pa se nahaja pri tujem operaterju;
- podatki o imetniku domene iz baze domen niso razvidni 
- navaja se cena s popustom oziroma določena akcijska cena, ki naj bi bila časovno omejena;
- na strani se z namenom hitre odločitve za nakup stalno pojavljajo obvestila, kot npr. »Pravkar je bilo oddano naročilo iz Ptuja.«, »Pravkar je bilo oddano naročilo iz Domžal.«, »Po promocijski ceni je ostalo le še 6 proizvodov«; Običajno je v takem primeru na spletni strani nameščena  programska koda, ki na strani sproti generira izmišljene podatke o nakupih.
- ponudnik potrošnikom obljublja 100% garancijo oziroma zadovoljstvo in da lahko potrošnik, če s kupljenim izdelkom ni zadovoljen, izdelek vrne.

Prav tako je Služba za odnose z javnostmi UKC Ljubljana, opozorila, da zdravnikov, navedenih v oglasu, njihovi revmatologi ne poznajo in ne gre za slovenske zdravnike, prav tako v Sloveniji nimamo Zveze revmatologov, ki se omenja na spletni strani. 

Nakup izdelka preko zgoraj navedene spletne strani zato močno odsvetujemo. 

Ponovno opozarjamo na previdnost pri nakupu blaga preko spleta. Spletna stran v slovenskem jeziku še ne pomeni, da gre za slovenskega prodajalca, tako da je treba vedno najprej poiskati in tudi preveriti podatke o prodajalcu. Nakup blaga preko spleta od neznanega prodajalca ali nepreverjenega prodajalca, je namreč tvegan, saj ni nujno, da bo potrošnik blago sploh prejel, če ga bo prejel, pa lahko ne bo ustrezal pričakovanjem potrošnika glede na opis, podan s strani prodajalca. Hkrati pa je uveljavljanje pravic potrošnikov npr. zoper prodajalce iz tretjih držav zelo oteženo ali celo nemogoče. 

V primerih, ko ima prodajalec sedež v Sloveniji, se lahko potrošnik za pomoč obrne na Tržni inšpektorat RS. Če se prodajalec nahaja v drugi državi članici Evropske unije, se lahko potrošnik za pomoč obrne na Evropski potrošniški center (www.epc.si). V primerih nakupa od prodajalca iz t. i. tretje države (npr. ZDA) pa bo potrošnik pomoč lahko iskal pri morebitnih potrošniških organizacijah v državi prodajalca, v večini primerov pa bo najverjetneje ostal praznih rok.

Potrošnikom, ki svoje nakupe opravljajo preko interneta, Tržni inšpektorat RS hkrati priporoča, da si ogledajo tudi spletne strani www.varninainternetu.si, preko katerih Slovenski center za posredovanje pri omrežnih incidentih SI-CERT uporabnike interneta seznanja z varno uporabo interneta ter s pastmi, na katere lahko uporabnik naleti pri tem.