Skoči na vsebino

NOVICA

Prihranek električne energije – potrošniki POZOR!

 

Na spletnih straneh (tudi na Facebook-u) različni ponudniki oglašujejo izdelek Energy Saver Pro, ki se pojavlja tudi z drugimi imeni: Power factor saver, Tesla Saver ECO, itd, s katerim naj bi prihranili pri porabi električne energije v gospodinjstvih. Navedbe v oglasih so zavajajoče, saj s to napravo prihranka porabe energije v gospodinjstvu zanesljivo ni mogoče doseči, kvečjemu se zaradi dodatnega porabnika poraba poveča. Gospodinjstva namreč ne plačujejo porabljene jalove energije (izdelek predstavlja mini kompenzator porabe induktivne jalove energije), temveč le porabljeno delovno energijo (to ne velja za industrijo!).

 

Na Tržnem inšpektoratu RS smo zato, da potrošniki ne bi bili zavedeni v zvezi z objavo o prihranku električne energije na račun lepega izgleda izdelka, mamljivih oglasov in opisov ter njegove "ugodne cene", na svoji spletni strani že v letu 2013 objavili sporočilo potencialnim naročnikom naprave Energy Saver Pro ter poskrbeli za obveščanje v medijih (RTV SLO, Žurnal, …). Prav tako smo v letu 2017 ponovili objavo o oglaševanju zavajajočega proizvoda v medijih. Kljub temu se še vedno pojavljajo posamezniki, ki izdelek naročijo. Proizvod je do naročnikov v Sloveniji distribuiran preko kurirske službe iz držav EU, prav tako pa tudi iz držav izven EU in ne iz Slovenije, ne glede na to, da se oglašuje na spletnih straneh preko tujih strežnikov tudi v slovenskem jeziku.

 

V letošnjem letu pa se je ob oglaševanju proizvoda pojavila še telefonska številka, na katero naj bi kupci v primeru reševanja reklamacij poklicali. V zvezi s tem vas seznanjamo, da gre za komercialno plačljivo telefonsko številko v tujini, zato klicanje nanjo odsvetujemo.

 

Seznaniti vas želimo še, da Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot), katerega izvajanje nadzira Tržni inšpektorat RS, velja le za ozemlje Slovenije. V kolikor potrošnik kupi blago v drugi državi članici EU, lahko morebitne reklamacije rešuje preko pristojnega Evropskega potrošniškega centra v Sloveniji. Če pa potrošnik kupi blago izven EU (Kitajska, ZDA, itd) in ga želi reklamirati, pa se lahko s prijavo obrne na "Varni na internetu".