Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Pazljivo pri nakupu parfumov preko spleta!

V preteklosti je Tržni inšpektorat RS potrošnikom svetoval previdnosti pri nakupih parfumov preko spletne strani www.profumouno.eu. Slednja je sicer (trenutno) neaktivna, je pa Tržni inšpektorat RS v zadnjem času prejel več prijav zoper istega prodajalca, ki prodajo parfumov vrši preko spletne strani https://www.superponudbaparfumov.eu/shop, katere izgled je dejansko identičen izgledu neaktivne strani. Vsem prijavam je skupno nezadovoljstvo s prejetimi parfumi, ki niso skladni s pričakovanji potrošnikov, prodajalec pa zavrača vračilo denarja.

 

Iz pogojev uporabe, ki so objavljeni na spletni strani https://www.superponudbaparfumov.eu/shop, izhaja, da naj bi prodajo vršilo podjetje Global Distribution Solutions, Wells Fargo Tower, United States of America, Address: 2200 Concord Pike, Wilmington DE 19803. Omenjeno podjetje je ustanovljeno v ameriški zvezni državi Delaware, ki je ena od davčnih oaz.

 

Na spletni strani je v pogojih uporabe tudi navedeno, da gre za prestižne in skrbno izbrane italijanske Eau de Parfum izdelke, ki si vse dišavne note delijo s parfumi, ki so prikazani na slikah, po katerih vzoru so narejeni, iz česar izhaja, da ne gre za prodajo originalnih parfumov. Iz opisov potrošnikov v prijavah gre razbrati, da se naročene dišave precej razlikujejo od originalnih.                      

 

Glede na navedeno v izogib slabi volji odsvetujemo nakupe v tej spletni trgovini.

 

Ob tem ponovno opozarjamo, da je pri nakupu blaga preko spleta potrebno biti zelo previden. Spletna stran v slovenskem jeziku še ne pomeni, da gre za slovenskega prodajalca, tako da je treba vedno najprej poiskati in tudi preveriti podatke o prodajalcu. Nakup blaga preko spleta od neznanega prodajalca ali nepreverjenega prodajalca, sploh če ima ta sedež v t.i. tretji državi, je namreč tvegan, saj ni nujno, da bo potrošnik blago sploh prejel, če ga bo prejel, pa lahko ne bo ustrezal pričakovanjem potrošnika glede na opis, podan s strani prodajalca.

 

V primerih, ko ima prodajalec sedež v Sloveniji, se lahko potrošnik za pomoč obrne na Tržni inšpektorat RS. Če se prodajalec nahaja v drugi državi članici Evropske unije, se lahko potrošnik za pomoč obrne na Evropski potrošniški center (www.epc.si), ki kot del mreže evropskih potrošniških centrov, ustanovljene s strani Evropske komisije, nudi potrošnikom pomoč pri uveljavljanju pravic v razmerju do podjetja iz druge države članice EU. V primerih nakupa od prodajalca iz t. i. tretje države pa bo potrošnik pomoč lahko iskal pri morebitnih potrošniških organizacijah v državi prodajalca, v večini primerov pa bo najverjetneje ostal praznih rok.

 

Potrošnikom, ki svoje nakupe opravljajo preko interneta, Tržni inšpektorat RS hkrati priporoča, da si ogledajo tudi spletne strani https://www.varninainternetu.si/, preko katerih Slovenski center za posredovanje pri omrežnih incidentih SI-CERT uporabnike interneta seznanja z varno uporabo interneta ter s pastmi, na katere lahko uporabnik naleti pri tem.