Skoči na vsebino

NOVICA

Kritično nakupovanje na spletu

V zadnjih dneh je v medijih mogoče ponovno zaslediti opozorila potrošnikom pred nepremišljenimi nakupi preko spleta. Pozornost je pritegnila spletna stran https://moh-si.site/, ki najprej opisuje številne aretacije revmatologov v Sloveniji zaradi  predpisovanja neuporabnih in dragih zdravil, nato pa preko izmišljene vodje oddelka za ortopedijo in travmatologijo Raziskovalnega inštituta za revmatologijo Slovenije Mikhaila Roshala vabi k nakupu čudežne kreme proti bolečinam v sklepih Hondrocream na spletnih straneh http://si2.thehondrocream.com/?utm_source=leadbit&utm_medium=cpa&utm_campaign=2523&TID=5BC5C05A7EED7B119302ED27&host=profitleadbit.com&c=si.

 

Že navedeno in vsebina spletnih strani, kjer ni pravega podatka o ponudniku izdelka (oziroma na dnu strani je mogoče najti le ime podjetja s sedežem v Panami), morajo pri potrošnikih zbuditi sum v verodostojnost spletne strani in ponujenega izdelka. Še dodatni znaki, ki to potrjujejo so npr. oglaševanje visokega popusta, ponudnik preko odštevalnega števca in navedeno majhno zalogo izdelka potrošnike skuša prepričati v hiter nakup izdelka po akcijski ceni,
komentarji domnevno zadovoljnih kupcev, ki so najverjetneje izmišljeni, saj se njihove fotografije pojavljajo tudi na drugih spletnih straneh z drugimi podatki, ipd.

 

Pri nakupih blaga preko spleta je treba biti zelo previden. Kot smo že večkrat zapisali, spletna stran v slovenskem jeziku še ne pomeni, da gre za slovenskega prodajalca, zato je treba vedno najprej poiskati in tudi preveriti podatke o prodajalcu. Nakup blaga preko spleta od neznanega prodajalca ali nepreverjenega prodajalca, je namreč tvegan, saj ni nujno, da bo potrošnik blago sploh prejel, če ga bo prejel, pa lahko ne bo ustrezal pričakovanjem potrošnika glede na opis, podan s strani prodajalca. Hkrati pa je uveljavljanje pravic potrošnikov npr. zoper prodajalce iz tretjih držav zelo oteženo ali celo nemogoče.

V primerih, ko ima prodajalec sedež v Sloveniji, se lahko potrošnik za pomoč obrne na Tržni inšpektorat RS. Če se prodajalec nahaja v drugi državi članici Evropske unije, se lahko potrošnik za pomoč obrne na Evropski potrošniški center (www.epc.si). V primerih nakupa od prodajalca iz t. i. tretje države pa bo potrošnik pomoč lahko iskal pri morebitnih potrošniških organizacijah v državi prodajalca.

 

Potrošnikom, ki svoje nakupe opravljajo preko interneta, Tržni inšpektorat RS hkrati priporoča, da si ogledajo tudi spletne strani https://www.varninainternetu.si/, preko katerih Slovenski center za posredovanje pri omrežnih incidentih SI-CERT uporabnike interneta seznanja z varno uporabo interneta ter s pastmi, na katere lahko uporabnik naleti pri tem.

 

V zadnjem času pa je tako v tiskanih kot spletnih medijih poleg opozoril pred spletnimi prevarami mogoče zaslediti tudi prav takšne oglase predvsem ponudnikov iz t.i. tretjih držav (npr. Komorov), ki slovenskim potrošnikom skušajo prodati različne izdelke za boljše počutje ipd. Potrošnikom kljub temu, da so oglas zasledili v slovenskem časopisu ali na slovenskem portalu, svetujemo kritično vsebinsko presojo oglasa, v primeru kakršnegakoli dvoma pa nakup toplo odsvetujemo.