Skoči na vsebino

NOVICA

30. 1. 2017

Mali vodnik potrošnikovih pravic - Potrošniško kreditiranje

Na enem od spletnih portalov je mogoče prebrati naslednje: »Sem zaposlena in prejemam minimalno plačo, nisem kreditno sposobna niti nimam nikogar, ki bi mi lahko posodil 1000,00 EUR. Vračilo posojene vsote v več obrokih. Hvala za kakršen koli odgovor ali informacijo o komu, ki mi bi bil pripravljen pomagat«  Ali nekako takole: Nujno potrebujem posojilo 3000,00- 4000,00 EUR. Na banki ne morem dobiti posojila, ker imam blokado na računu. Rada bi vzela posojilo, da se rešim neporavnanega posojila. Prosim za pomoč. Hvala«

 

Na Tržnem inšpektoratu RS potrošnikom, ki jim je banka zavrnila prošnjo za kredit in se po ponudbo odpravijo k nebančnim ponudnikom, svetujemo veliko previdnost:

 

1. Če najemate kredit od podjetja, preverite, ali ima (na vidnem mestu v poslovalnici) nalepko - dovoljenje za opravljanje dejavnosti potrošniškega kreditiranja. Če je nima, ne sklepajte pogodbe, in o tem obvestite Tržni inšpektorat RS.

2. Pred odločitvijo o najetju posojila skrbno proučite predhodne informacije, do katerih ste upravičeni in vam jih je dajalec kredita dolžan izročiti v pisni obliki ali drugem trajnem nosilcu podatkov.

3. Pred podpisom pogodbe skrbno preberite vsa določila pogodbe. Posebej pozorni bodite na določila o stroških kredita.

4. Če pogodbe ne razumete, je ne podpišite, dokler ne dobite ustreznega (pisnega) pojasnila oz. poiščite strokovno pomoč. 

5. Ob sklenitvi pogodbe zahtevajte izvod celotne dokumentacije (pogodbo, ponudbo, izračune…) za svoj arhiv.